Recent Comments

Kitchen Headline


Daging Tumis Jagung Iniaku (Iniaku Style Beef Corn Stir Fry)



Another recipe created as a result of my laziness. I just used all the ingredients that I have in my kitchen. It's really quick, easy and simple but yet tasty ;)

Dare to give it a try?


Ingredients:

300 gr minced beef
200 gr corn kernel
2 tbsp minced onion
3 cloves of garlic, finely minced
4 red chilies, angle sliced (as desired)
1 tsp fried garlic (optional)
1 tsp sambel oelek
2 tbsp oyster sauce
1 tbsp palm vinegar (or any vinegar)
Pepper and sugar to taste
Vegetable oil for sautéing



Methods:
1. Heat oil in a skillet. Sauté onion until fragrant. Add garlic and red chilies. Cook until wilted.
2. Add sambel oelek. Stir fry until fragrant.
3. Add minced beef. Cook until brown.
4. Add corn kernel, oyster sauce, fried garlic, palm vinegar and season with pepper and sugar. Cook until set.
5. Serve with steamed rice.


7 comments :

Dwiana P said...

Fa, manih bener fotona. Gw juga suka piring2 and mangkok warna putih. keknya lebih aman buat difoto.

Lina W. said...

Photonya keren banget Sef...langsung ngiler deh liatnya..

Elsye said...

sefaaaa..duh cakep boww potona..:D bikin ngiler gue nih..hihihihi....

Ayin said...

huiiii... sedep cantik pulak potonya.. aku jg suka bikin stir ini buat anak-anak,cuepet n gampang

sefa firdaus said...

@Dwiana: manih apaan sih say?
bener Dwi, piring/mangkok/gelas putih memang paling aman, sama warna apa aja masuk

@Lina: terimakasih Mbak... mau aku kasih tisue? hihihi

@Elsye: makasih say... masih belajar motret makanan terus nih, susah yak :D

@Ayin: waaaaa toss Yin, bisa samaan gitu..
danke ya fotonya dibilang cantik :)

Mochachocolata Rita said...

wah boljug nih, kebetulan penyakit malesku lagi kambuh wahahaha

sefa firdaus said...

@Rita: boleh banget... ini memang masakan buat orang-orang yg kena penyakit males, hehehehe