Recent Comments

Kitchen Headline


Menu Plan Monday: May 19th, 2008

Another spirit for planning our weekly menu. I hope it's going to be a good start to cook again after those lazy days. This week the theme in our home will be seafood. Yup!! We'll have almost everyday seafood in our meal, whether dine in or dine out ;)

Let's start!

Monday: My hubby is not feeling well, and he wants me to cook him Udang Saus Padang (Shrimp in and Spicy Sauce) - actually Padang is the capital city of West Sumatra province, but I translate it into hot and spicy sauce since the West Sumatran people loves to eat hot and spicy food. By the way, my parents are originally from West Sumatra ;)
Tuesday: I've been craving for Sapo Tahu, especially after I bought the claypot ;;)
Wednesday: Dine-out in Mensa (University's canteen) but we'll have Panada (Fried Bread Stuffed with Hot and Spicy Tuna) as snack.
Thursday: Tumis Kangkung (Stir Fry Water Spinach) and Tempe Goreng Kuning (Yellow Fried Tempeh) - still hoping that the Asian shop nearby will have tempeh as Thursday is the day.
Friday: Dine-out in Mensa. Friday is fish day!
Saturday: Fu Yung Hai (Chinese Omelet Stuffed with Seafood).
Sunday: Burger King *LOL*

So, what's your weekly menu this week? - To check more menu, please visit: Menu Plan Monday ~ May 19th.

7 comments :

Elsye said...

Ihh bener Fa, gue jadi kepikiran bikin Sapo Tahu...:P...endang kayaknya ya...resepnya dari sexy chef bukan Fa ?...:P

Moga2 ga males lagi Fa...qiqiqiqi...jadi gue bisa ikutan nyontek resep..wakakakkaka

sefa firdaus said...

doain aku gak males motretnya Els, tau deh... gak mood motret makanan :D

aku udah bikin sop buntut goreng, ketupat sayur betawi, semur telor kentang betawi, tahu telor saus kecap, gak ada satupun yg aku potret... malesssssss

Ayin said...

menu yg terakhir ga nguatin hehe....
udah lama nih kita ga ke McD ato Burger King.. soale rada jauh sih hehe

aku mo dtg ah hari kemisnya.. menu kesukaanku hehe

Lina W. said...

bener2 sumber inspirasi nih Sef...aku pengen nyusun menu,tp paling ga punya disiplin utk ngikutinnya...& juga jadi ngiler sama sapo...duuuh..lapeeer..

MiNDY said...

gw ga mungkin bikin weekly menu plan, secara disini seringan ga ada-nya. daripada sut di planing trus ga ada bahan n jadi BT, so mendingan tanpa plan aja masaknya :D

sefa firdaus said...

@Ayin: hehehe... biasa deh Yin, kalo udah kebanyakan makan dirumah, pengennya makan junkfood.. apalagi aku paling suka kentang gorengnya BK, enaaakkkkkkk

aku tunggu ya Yin hari Kamis :D

@Mindy: kadang udah dibikin menunya juga suka ganti kok, abis guepan suka impulsif gitu kalo masak...

sefa firdaus said...

@Lina: aku juga suka ngitu kok Mbak, kadang udah disusun menunya, eh tiba-tiba ngidam makan yg lain :))